Sekrety Ekocudów: wywiad

Targi Kosmetyków Naturalnych, czyli Ekocuda, którym z radością patronujemy, zbliżają się wielkimi krokami! Postanowiliśmy zatem zapytać pomysłodawczynię i szefową wydarzenia – Zuzę Mierzejewską – od czego się zaczęło i na czym się nie skończy…

W jaki sposób powstała idea targów Ekocuda? Co stało się inspiracją do
tego przedsięwzięcia?

ZM: Marka Ekocuda powstała z pasji i miłości do zdrowego stylu życia oraz
kosmetyków naturalnych. Na długo przed decyzją o założeniu firmy
i zorganizowaniu pierwszej edycji targów Ekocuda używałam kosmetyków
naturalnych i byłam nimi zachwycona. Ponieważ większość z tych marek jest
dostępna głównie online pomyślałam, że to świetny pomysł, aby te wszystkie
wyjątkowe firmy zgromadzić w jednym miejscu. Zauważyłam, że rośnie
świadomość ludzi w temacie produktów naturalnych i czułam, że takie
wydarzenie może spotkać się z ich zainteresowaniem.

Ekocuda już po pierwszej edycji okazały się dużym sukcesem – wzięło
w nich udział ponad 7 tys. osób, w drugiej odsłonie ponad 10 tys. osób.
Spodziewałaś się tak dużego zainteresowania targami?

ZM: Te liczby robią wrażenie, także na mnie. Nie spoczywam jednak na
laurach, każda kolejna edycja to takie samo, a może nawet większe
wyzwanie, jak pierwsza. Myślę, że na tak dobre przyjęcie targów składa się
kilka rzeczy, m.in. fakt, iż kosmetyki naturalne, życie slow i w stylu eko jest
coraz bardziej popularne. Co więcej, coraz więcej osób chętnie sięga po
kosmetyki naturalne, a podczas targów mają szansę porozmawiać
z producentami, dopytać, które kosmetyki będą dla nich odpowiednie, mogą
wziąć do ręki i przetestować. Zakupy przez internet (gdzie większość z tych
marek jest dostępna) nie dają takich możliwości.

slov ekocuda

Gdzie znajdujesz wystawców, którzy biorą udział w wydarzeniu? Jak
wygląda taka współpraca? Na co mogą liczyć uczestnicy, biorąc udział
w Ekocudach?

ZM: Przy pierwszej edycji targów byłam odpowiedzialna za pozyskanie
wystawców i firm. Zajęło mi to bardzo dużo czasu i energii, ale finalnie 69 firm
mi zaufało – to dało mi ogromną satysfakcję, tym bardziej, że przekonanie firm
do nowego wydarzenia – pierwszej edycji Ekocuda – nie było łatwe. Każda
kolejna edycja to duże wyzwanie, ale na szczęście firmy same się już do mnie
zgłaszają i tak część firm po pierwszej edycji już zarezerwowała stoisko na
kolejną. Cieszę się, że mamy stałych klientów, firmy, które są z nami od
pierwszej edycji, a także nowych – z każdym wydarzeniem dołączają do nas
nowe marki.

Jakiej oferty w nadchodzącej edycji targów mogą się spodziewać klienci
i zainteresowani? Czy poza formułą targu zaplanowane są inne atrakcje?

ZM: Odwiedzający Ekocuda mogą poznać, przetestować, powąchać dobrze im
znane, a także nowe kosmetyki naturalne. Wybór będzie bardzo duży. Ważne też jest, i chciałabym to podkreślić, że w targach biorą udział nie tylko
małe rodzinne firmy i manufaktury, lecz także duże firmy, dystrybutorzy
znanych i cenionych zagranicznych marek, które od wielu lat są na rynku
kosmetyków naturalnych i wreszcie są dostępne w Polsce.
Ekocuda to nie tylko targi, każdej edycji towarzyszą wyjątkowe spotkania
z twórcami kosmetyków naturalnych, ludźmi z branży. Organizujemy warsztaty
make up, a także różne wykłady. Staramy się dzielić wiedzą, uświadamiać
i edukować, czym są kosmetyki naturalne, jak czytać składy etc. Staramy się,
aby przy każdej edycji pojawiały się nowe marki, nowi prowadzący i nowe
tematy – jeszcze nie poruszane dotychczas, tak aby było ciekawie i atrakcyjnie
dla odwiedzających.

Czy kosmetyki naturalne cieszą się dużą popularnością? Czy zauważyć
można rozwój świadomości i wiedzy klientów na przestrzeni ostatnich
sezonów?
ZM: Rynek kosmetyków rośnie globalnie, ale i w Polsce, około kilka procent
w skali roku. Na pewno jest coraz większa świadomość wśród konsumentów.
My jako organizatorzy też to obserwujemy, każdą edycję odwiedza coraz
więcej osób, cieszymy się z tak licznej frekwencji i mamy nadzieję, że będzie
coraz lepiej.

slov ekocuda

Zdradzisz nam jaki jest sekret sukcesu Ekocudów?

ZM: Organizacja targów to duże przedsięwzięcie, przy którym pracuje zespół,
każdy dedykowany jest do innej dziedziny, za którą odpowiada. Wszystkie
segmenty muszą się zgadzać i ze sobą współgrać, z pozoru może wydać się
to proste, ale żeby finalnie efekt był satysfakcjonujący wszystko musi być
dopracowane i świetnie zorganizowane.

Ekocuda w przyszłości to… ? Czy można już teraz zdradzić perspektywy,
jakie stoją przed marką Ekocuda?

ZM: Ekocuda to marka, której celem jest promocja kosmetyków naturalnych.
Ponieważ na polskim rynku są znakomite marki – chcemy je promować
i umożliwiać dotarcie do jak największej, świadomej grupy odbiorców. Targi
Ekocuda, jako pierwsze w Polsce zgromadziły tak dużą grupę wystawców
z branży kosmetyków naturalnych. Do tej pory odbywały się dwa razy w roku
w Warszawie, jesienna edycja w listopadzie, wiosenna – w kwietniu. W marcu
Ekocuda zadebiutują w Gdańsku, natomiast w drugiej połowie 2018 mamy na
oku jeszcze jedno miasto, ale na razie nic więcej zdradzić nie mogę. W swojej
ofercie mamy tez działania z zakresu pr, komunikacji i social media dla marek
eko.

Czy znajdujesz czas podczas targów, by zakupić coś dla samej siebie? 🙂
Masz swój ulubiony „ekocud”?

ZM: I to nie jeden 🙂 Każda edycja to także szansa dla mnie, bym uzupełniła
moją kosmetyczkę. Co więcej, kupuję zazwyczaj kosmetyki na prezenty, dla
mojej rodziny i przyjaciół. Jesienna edycja jest idealna – robię zakupy
świąteczne. Z czasem podczas targów jest oczywiście trudno, ale mam już
swój sposób, listę zakupów robię przed targami, dzięki temu zakupy robię
ekspresowo 🙂

slov ekocuda

Kilka praktycznych pytań:

  • Płatność kartą czy gotówką – zależy to od danego wystawcy, choć do tej pory u
    większości możliwa była płatność kartą
  • Szatnia dla uczestników – tak/nie? – TAK, na poziomie -1, wszystko będzie też
    oznaczone
  • Plan wystawców dostępny na miejscu/tylko online? – online i na miejscu
  • Plany dostępne są na tuż przy wejściu, na parterze – należy szukać dużej tablicy,
    gdzie jest rozkład wszystkich stoisk. Dodatkowo na parterze, będą też wydrukowane plany, które będzie można wziąć przy stoisku Ekocudów, znajdującym się tuż przy wejściu.
  • Plany też są dostępne online, na stronie www.ekcouda.com a tuż przed targami będą na fanpage’u Ekocudów.
  • Stoiska, strefa warsztatowa, stoiska gastro – gdzie ich szukać? W tym roku nowością będzie strefa warsztatów, która została przeniesiona na piętro 2, będzie to duży komfort dla uczestników warsztatów, jak i prowadzących. Na parterze i piętrze 1 będą tylko stoiska, oraz niezmiennie na piętrze 1 strefa gastro, gdzie będzie można coś zjeść, napić się, usiąść i odpocząć.

 

 

X
Przeczytaj poprzedni wpis:
slov ekocuda
SLOV wspiera Ekocuda vol.3!

Już niedługo, po raz trzeci, w Warszawie odbędą się Targi...

Zamknij